Wednesday, November 19, 2008

You In My Mind In My Sleep

Mie's Note : Dunno whether this is really the title of the article. Was forwarded to me by my colleague. The timing was quite right since lately, sering jadi victim of friends EMO outburst ... hehehe... apa la dosa pacal yang hina nie. But no worries, I understand you all juz need a person to make the hurt go. Anyway, who am I to talk about matters of the heart. Dearest, you know who u are .. hope this will help OK?

You in My mind in My sleep

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut. Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang telahpun dibukakan untuk kita.

Kawan yang paling baik ialah seseorang yang anda boleh duduk di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yang pernah dialami. Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehinggalah 'ia' datang.

Memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda kembali! Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Nantikan sahaja ia untuk mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar didalam hati anda.

Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ianya palsu. Jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut. Carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia Cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang suram. Carilah yang membuatkan hati anda tersenyum.

Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila anda teramatkan rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda dan memeluknya dengan sebenar.Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan, pergilah kemana-mana yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.

Semoga anda memiliki kebahagiaan yang cukup untuk membuatkan diri anda menarik, percubaan yang cukup untuk membuatkan anda kuat, kesedihan yang cukup untuk memastikan anda adalah seorang insan dan harapan yang cukup untuk membuatkan anda bahagia. Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang. Jika anda rasa ianya menyakitkan anda, fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga.

Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yang terbaik. Mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka. Kebahagiaan terletak kepada mereka yang menangis, mereka yang terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka.

Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan tangisan. Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan kehidupan yang lalu yang telah dilupakan. Anda tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam. Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang disekeliling anda tersenyum. Teruskanlah hidup anda supaya apabila anda mati nanti, andalah yang akan tersenyum dan orang sekeliling anda pula yang akan menangis.

Sampaikan pada sebanyak mana orang yang tersayang,tanda peringatan anda pada mereka.

9 comments:

SeMiN said...

Rambomadonna: hmmm best sgt entry ko kali nie...terasa terawang-awang... hehehehe

rambomadonna said...

Hayati lah Min... mana tau ko akan temui seseorang yang akan buat ko tersenyum di Durham... Tak dapat aku bayang kecoh sekampung kalo ko kawin ngan omputih ...

SweetSour B said...

Entry yg best & touching gak..

rambomadonna said...

Food for the soul babe...

mohdsazali said...

Bos...
entry bagus ala2 acara terjun junam di olimpik... komen..... entry yang bagus perfect so markah yang diberikan 10(Mas) 10(US) 10(argentina) 10(China) total 10. dapatla pingat emas. he he he he

rambomadonna said...

Hahaha...hahaha...hahaha (gelak besar nie). Untuk makluman ko Zali, artikel tuh En Mokhtar forward kat I. BTW en mokhtar dah jadi EO kanan I skg. Nie nak kena bagi cemerlang tahun nie kat En Mokhtar...

U know Zali, I memang suka sangat artikel tuh. Jgn setakat baca saja.. Hayati lah ia..

ming.... said...

dah lama tak update blog!! udah malas ke?? :P:P

rambomadonna said...

i hope my new update explain my dissapearance la buddy ..

Si Yoyop Bah... said...

Aku dah baca. Tp setakat ini emosi aku benar2 tak tentu, terganggu. Aku pun tak tau apa yg merasuk sampai tak keruan mcm ni. Anyway thanks jika post ni khas ditujukan utk aku. Awwwwww...skrg lobang &%2* ku pula yg kembang kuncup. Hahaha

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails