Monday, January 17, 2011

Tiada Demokrasi Dalam Cinta

Baru-baru ni salah seorang kawan akak telah "menyelar" akak dengan jelasnya melalui blog beliau bahawa akak cuba merampas Abang R dari rangkulannya. Akak pun .... helllooooooo ... Abang R yang "nak" kat I and siap add I lagi dalam FB dier. Bukan salah akak kan ... don't hate me coz I am beautiful baby...

Lepas tu kan .... kawan akak ni terusssssss taknak kalah dengan akak. Siap buat rawatan "kesantekan" seluruh badan ... Akak pun wah wah wah ... lawan tokey nampak. Anyway akak pun agak tak puas hati sikit dengan seorang Puan A ni ... aihh ... dia pun ada hati rupanya dengan Abang R and siap pesan ... "jangan bagi tau laki aku"... amboi-amboi Puan A, perkara ke-4 tu nak kena jaga jugak ... taknak masuk syurga ker?

Tapi akak nak crita kat sini, akak sebenarnya gerammm dengan kawan akak nie. Sebenarnya beberapa bulan yang lalu, kami "akak-akak" yang single lagi suci murni ni mintaklah kawan akak ni untuk mendoakan kami di Jabbal Rahmah semoga dipertemukan dengan jodoh yang dari kalangan golongan yang beriman (hehehe ... sebenarnya ada juga mohon dapat jodoh yang ganteng) hahahah

Within hours selepas beliau mendoakan kami dan dirinya maka bertemu lah beliau dengan sang arjuna yang mempunyai potensi yang besar untuk memberikan title Puan kat beliau. Duit ada, rupa pun ada, bisnes ada dan paling penting veryyyyy gentleman ... i likeeee. Tapi ye lah, kawan akak ni despite telah dibukakan jalan yang lurus untuk mengakhiri penantiannya selama ini ... nak jugak terus diuji. Jangan tak tahu ... akak siap buat simulasi lagi apa yang dibualkan semasa kenduri kawin.

(Kenduri kawen di sebuah kampung di utara tanah air)
Orang kampung: Seman (bukan nama sebenar) ... mana hang jumpa bini hang tu?
Seman: Di Mekah Pak Mat ...

Orang kampung: oooooooo .... tu dia!


And of course lah .... pengantin perempuan tu akan dipuji-puji oleh satu kampung ye tak dan akan menjadi kisah cinta yang lebih hebat dari filem Ayat-Ayat Cinta. Walaupun akak AFUNDI lah Abang R ni untuk kawan akak, tapi bak kata Norzah ... janganlah ... nanti tiada demokrasi dalam cinta. Hehehe

Tapi jauh di lubuk hati, akak masih mengharapkan kawan akak ni jangan lah menolak "salam cinta" dari Abang R. Or else ... kita akan mendengar perbualan ini di satu kenduri kawen di sebuah negeri di utara tanah air.

Orang kampung: Seman, mana hang jumpa bini hang tu? Lawa pulak tu. (Hehehehe)
Seman: Oh ... masa kat Mekah, kawan bini saya doakan untuk bini saya agar dipertemukan jodoh. Sekali, lepas tu jumpa dengan saya and dia pun introduce lah.

Orang kampung: oooooooo .... tu dia.


Kepada orang tu ... sanggup ke?

4 comments:

Si Yoyop Bah... said...

Membaca tajuk je, MAK AIII!. Serangan bertubi2 lagi tu. Sbnrnya aku dlm dilemma jg masa disana. Tak tahu yg mana 1.
Sebaik je smpi Msia, R seolah2 tak kenal aku, tak call aku, tak sms aku. Mcmana aku nak pilih dia. Aku taula hidup dia bergelumang dgn model, yg kulit muka halus, tinggi.. banding aku? Aku sedar diri aku J.
Pandai ko karang dialog org kampung ya?. Yo yo o je kau. Hahahahahahahaha

rambomadonna said...

YY: Ko ni kan dah terang lagi bersuluh ... kalau ada itew dah kata nak jumpa jodoh dengan Hajah dari Sabah atau Sarawak, apa maksudnya tu ? Cuba ulas sedikit.

Si Yoyop Bah... said...

ya..aku tya dia hr tu. I ke hjh dr sabah tu?. Dia kata 'maybe'. So, bila tak tegas dgn jwpn, perlu ke aku tegas dgn pemilihan?. Sila ulas sikit?.
Skrg aku emotionally unstable..Aku semakin bermasalah dgn Je^. Want 2 know more, u have 2 call /YM me, sbb ada beberapa perkara yg terlalu P&C. Apapun, aku dah set dateline. Lps tu, aku akan cuba call R, nak tya adakah masih ada ruang utk aku?.

Princess Di said...

YY: Did u read Puan A's comment in your blog? hehehe ... funny betul. Nampak gayanya Hajah, kita kena mandi bunga 11 jenis kalau nak bagi lagi ONG hahaha

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails