Tuesday, February 9, 2010

Abang Tingkat 14 - Cinta Tidak Semestinya Bersatu

Actually cukup sedih melihat suasana "blogosphere" yang agak suram 2-3 menjak ini - especially Olpic, Meli, White dan Semin. I review my entries sepanjang tahun 2009 and mendapati semakin dekat year end 2009 penulisan I jadi makin serius! Oh ... it must be the hormone!

What to do ... women are emotional being.

Anyway, thank you Olpic sebab brought up kisah Abang kat elevator in one of your blog comments. Sesungguhnya untuk pengetahuan u, jika boleh segala bentuk kenangan detik-detik pertemuan bersamanya ingin kupadamkan dalam catatan memori ini. Sungguh pahit untuk dikenang sehingga mengganggu lenaku di malam hari.

Tapi bagi memenuhi permintaan peminat-peminat kisah Abang Tingkat 14 nie akan kugagahi juga menceritakan detik hitam itu biar segalanya terungkai di sini. Oh ya bagi yang tak tahu hujung pangkal kisah detik pertemuan I dengan Abang Tingkat 14 sila klik di sini yer ..

(Flashback ... kabus dengan muzik latar)

Ketika itu, jam telah menunjukkan pukul 7 petang waktu tempatan. Kuala Lumpur disimbah hujan renyai mensucikan kota metropolitan itu dari segala bentuk gas-gas penghakis lapisan ozon. Kelihatan seorang gadis "mungil" dan "hot" dalam keterpaksaan mendedikasikan jiwa dan raganya "Berkhidmat Untuk Negara" untuk membuktikan ... "The Taxpayers money are well spent".

Selepas 30 minit memerah otak dan keringat nak menyiapkan laporan kepada Big Boss, gadis itu teringat ... "Alamak ... kena singgah Giant lah". Dia betul-betul terlupa dia perlu beli sesuatu yang amat penting ketika itu.

Dengan segera, dikemaskan segala fail yang berterabur di atas meja dan bergegas mengetik perakam waktu.

Dalam perjalanan pulang ke Pangsapuri dengan Perkhidmatan Bertaraf Kondominium Eksklusif 21 tingkat di pesisir kota Kuala Lumpur, gadis mungil itu telah singgah untuk membeli barang yang amat "penting" itu. Sepanjang perjalanan balik, gadis itu tertanya-tanya jika beliau akan terserempak dengan jejaka Eropah Timur yang hensem gila itu. Harap-harap tidak lah ... Lagipun dah few weeks tak nampak dia. Sibuk agaknya. And pastinya not in her current appearance yang not so PTD Gred M48!

Sampai kat tempat letak kereta, gadis itu "survey" persekitaran in case manalah tau masa tu lah Abang Tingkat 14 tu muncul dari mana-mana. So setelah memastikan "line clear", gadis mungil itu cepat-cepat mengendong "barang" penting itu dan berjalan pantas menuju kawasan lif.

Setelah 5 minit, pintu lif terbuka dan gadis mungil itu menghembus nafas lega. Fuhhh ... tiada objek yang "terlalu ingin dilihat tapi tak boleh" dalam lif ... so sekali lagi gadis mungil itu mengucap syukur yang tidak terkata kepada Tuhan yang Maha Esa kerana memudahkan "laluan"nya petang itew.

Sehingga .... loceng lif berbunyi tanda berhenti di Tingkat 5. Dua pasang mata "galak" saling berpandangan dan mulai saat itu gadis mungil itu tahu segalanya telah berakhir kerana ...


Gambar separuh badan saja untuk melindungi identiti penulis.

Aku pun heran nape aku selamba jer kendong toilet paper macam tu hari tu. So terpaksa lah lupa market Eastern Europe buat masa nie.

12 comments:

Jett said...

hmmmm...tok flashback ajak paduhal. ingat kisah baru. apakah yg terjadi antara gadis mungil itu dan jejaka ensem eropah timur itu? ikuti kisah selanjutnya dlm "Kesah Abang Tingkat 14" ep. ke-153 (ala2 crita telenovela spanish or crita cina HK pkl 6p.m. dolok2 marek)

rambomadonna said...

Jett: panjang gilak telenovela ya and bajet sik cukup. so terpaksa polah ala flashback hehehe

SeMiN said...

rambo: best la novel nie... garap bagi tragis sikit lagi... samapi betul2 berkesan alla2 mcm kisah jepun '1 litre of tears' gituh... baru akan lebih menikam jiwa... hehehe

Abet said...

so.. what happen next? sorry i missed so many episodes already.. asyik2 flashback jer.. tu pun black and white.. kabur sgt.. so, zen, what happen next? what's with the tissue papper?

norzah said...

J, bakat menuls novel kian menyerlah digilap pertembungan suka-dukamu dengan Abang Tgkt14.
Memang kesedihan dan keciwalah yang lebih menusuk hati dan terpaku pada memori: detik sukaketawa selalu hilang dihujung senja.

Siapa tak msahu happyending tapi dunia ini selalu berlegar sekitar tragiko-romantis yg ada komidinya. Itulah yg membuat manusi ingat pada Tuhan dan menganalisa diri mencari hatinuraninya yg tulin.Gelak ketawa kan hilang diangin lalu, calar dijiwa melukis cerita paling berharga.

Curahkanlah hatijiwamu semau-maunya pada pembaca setia dan bahagia akan memancar dari senyum puas mereka, termasuk hamba. Uih, bunyi drama klasik plak!

rambomadonna said...

Semin: Kisah2 tragedi nie kalau favourite I lah ala2 filem2 seram korea when hantu tu mangsa bunuh and spirit dia tak tenteram hehehe

rambomadonna said...

Kazen: Dont u geddit???? Aku malar jak terserempak ngan si Abang tingkat 14 dalam keadaan yang sungguh akward atau nampak so selekeh! The last time I bumped unto him I was dengan selamba tanpa beg plastik mbak toilet paper!

rambomadonna said...

Norzah: Puitisnya komen U sampai terkasima nak memahami erti di sebalik ayat-ayat penuh makna itew huhuhu.

Bakat penulisan I selalu kantoi tgh jalan. Dulu masa kat sekolah selalu dapat nombor satu penulisan Bahasa Melayu tapi kalah dengan Suna when it comes to English.

Like photography, I pun sebenarnya baru nak discover, establish and perfecting my style of writing.

Tu yang tak sabar nak join "satu Ministry" itew berkat pertolongan our dearest "DZ". Moga bakat ini boleh makin dikembangkan bukannya badan yang mengembang.

Si Yoyop Bah... said...

Hahaha...full of adjective. I like.

rambomadonna said...

I nak tgk jugak ur video sue elaa.

Unknown said...

Beb kalu setakat nk market eastern europe...kat sini berlambak...ala2 labour gtewwwww....

Olpicture said...

seronok tengok hakak gigih update blog... manakala i pulak... ada kisah sedih pula berlaku ... membuatkan semangat berblog agak pudar... buat masa kini, biar masa dan waktu menjadi penawar...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails